Cross-Selling oraz jego zastosowanie w CS-Cart
Cross-Selling polega na sprzedaży klientowi produktu lub usługi powiązanej z innym zakupem. Jest on stosowany m.in w bankowości - banki oferują swoim klientom wszystkie potrzebne usługi bankowe, aby nie odeszli do konkurencji w poszukiwaniu tych usług.
Cross-Selling może być zastosowany również w branży e-commerce. CS-Cart przygotował w tym celu dwa nowe dodatki: "Klienci kupili również" oraz "Kup razem".
Ideę dodatku "Klienci kupili również" wykorzystuje wiele innych znanych sklepów internetowych. Amazon, eBay, Allegro - wszystkie te serwisy sugerują swoim klientom, co mogliby jeszcze zakupić w ich sklepie.
W CS-Cart klienci widzą sugestie na karcie produktu. Gdy dany produkt zostanie zakupiony wraz z innym tworzone są statystyki i trafia on do bloku "klienci kupili również".
Na przykład, klient kupuje konsolę do gier PS4. Często klienci dokupują do niej dodatkowy kontroler czy ładowarkę. Dodatek zapamiętuje te wybory i oferuje je następnym klientom.
Dodatek "Kup razem" pozwala na połączenie produktów w grupy i dodanie rabatu, gdy zostaną zakupione w jednym zamówieniu. Na przykład:
Klient kupuje plecak. Dodatek sugeruje mu zakupienie w zestawie z plecakiem śpiwora. Kupując te dwa przedmioty razem, klient otrzymuje rabat. W ten sposób obie strony odnoszą korzyści - klient kupuje taniej, sprzedawca zwiększa swoje obroty.
Cross-Selling może być zastosowany również w branży e-commerce. CS-Cart przygotował w tym celu dwa nowe dodatki: "Klienci kupili również" oraz "Kup razem".
Ideę dodatku "Klienci kupili również" wykorzystuje wiele innych znanych sklepów internetowych. Amazon, eBay, Allegro - wszystkie te serwisy sugerują swoim klientom, co mogliby jeszcze zakupić w ich sklepie.
W CS-Cart klienci widzą sugestie na karcie produktu. Gdy dany produkt zostanie zakupiony wraz z innym tworzone są statystyki i trafia on do bloku "klienci kupili również".
Na przykład, klient kupuje konsolę do gier PS4. Często klienci dokupują do niej dodatkowy kontroler czy ładowarkę. Dodatek zapamiętuje te wybory i oferuje je następnym klientom.
Dodatek "Kup razem" pozwala na połączenie produktów w grupy i dodanie rabatu, gdy zostaną zakupione w jednym zamówieniu. Na przykład:
Klient kupuje plecak. Dodatek sugeruje mu zakupienie w zestawie z plecakiem śpiwora. Kupując te dwa przedmioty razem, klient otrzymuje rabat. W ten sposób obie strony odnoszą korzyści - klient kupuje taniej, sprzedawca zwiększa swoje obroty.